woensdag 16 september 2015

Is de High School zoals in de film?

Na twee weken High School heeft Byrthe een aardig beeld van hoe het er op een High School aan toe gaat. Maar daar kan ze zelf het beste over vertellen:

Ik zit nu bijna 2 weken op de High School. Ik zit in de 9th grade, de jongste jaarlaag. Iedereen heeft een eigen rooster, mama heeft hier eerder ook al over verteld. Dat je geen vaste klas hebt was in het begin raar om voor te stellen en ook extra spannend, maar ik weet nu de weg en ik ben er al helemaal aan gewend. Mijn rooster kan natuurlijk nog wel veranderen, omdat het moeilijk in te schatten is op welke niveaus ik ben. Ik heb bijvoorbeeld English Second Language, dat is extra Engels om de taal te leren. Daar mag ik vanaf morgen mee stoppen en daarom wordt mijn rooster weer aangepast!

Er zijn een heleboel films over High Schools of die zich in High Schools afspelen, bijna iedereen heeft wel een beeld bij een High School. Er zijn inderdaad langwerpige kluisjes met cijfersloten, dat vond ik zelf heel erg cool! Maar het is wel anders dan in films natuurlijk. De lessen zijn gewone lessen, net zoals in Nederland en er zijn niet zoveel verschillende groepjes zoals je in films vaak ziet, bijna iedereen kan het goed met elkaar vinden.

Afgelopen vrijdag was er een 'pep really', het was ook 9/11 dus het was een andere 'pep really' dan normaal. Alle sportteams van de school, zelf zit ik in het tennisteam, moesten zichzelf presenteren met een grappig dansje of toneelstukje. Verder gingen de cheerleaders optreden en de captains van de teams iets vertellen over hun sport. Speciaal voor 9/11 ging er een meisje uit de bovenbouw het Amerikaanse volkslied zingen terwijl de rest van de school naar de Amerikaanse vlag keek. Het coole aan deze 'pep really' was dat het echt net een film was! Ik vond het echt super gaaf! Alles was versierd met ballonnen, sterren, slingers etc. Alles was blauw en goud! Het Ramsey football team heeft zelfs een mascotte! Dit vond ik echt een hele coole ervaring!

Iets raars, wat we in Nederland niet gewend zijn, is dat er elke dag de pledge of allegiance (trouw aan de Amerikaanse vlag) wordt voorgelezen. Iedereen staat dan op, doet zijn/haar rechterhand op zijn/haar hart en kijkt naar de Amerikaanse vlag terwijl ze hardop meepraten.

Ik heb al leuke mensen leren kennen! Iedereen vindt het erg interessant dat ik uit Nederland kom. Als ze vragen waar ik vandaan kom en ik antwoord 'uit Nederland', worden ze gelijk helemaal enthousiast. Iedereen is heel aardig en ik heb ook al een vast lunchgroepje.

Alle lessen in het Engels, dat leek in het begin echt onmogelijk, maar eigenlijk is het wel te doen. Het went echt super snel, ik zou het nu al raar vinden om alles weer in het Nederlands te hebben. Sommige vakken, bijvoorbeeld Biologie, zijn wel lastig door de taal omdat je daar heel veel moet lezen. Ik heb al een paar toetsen gemaakt en daar heb ik goede punten voor gehaald, dus de lessen zijn geen probleem! Ik heb zelf het idee dat mijn Engels al verbeterd is! 

Ik mis Nederland al wel, maar ik hoop dat ik hier ook goede vriendinnen krijg en dat het bijna net zo leuk wordt als in Nederland. We zijn hier nu alweer 8 weken en het bevalt tot nu toe beter dan verwacht. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om iets van mij te horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten